CELE MAI FOLOSITE cuvinte in spaniola 3 . prepozitii. EXEMPLE

en in exemplu en rumania- in romania. atentie! merg in romania se zice voy a rumania, nu voy en rumania
  

por pentru exemplu por mi culpa- pentru greseala mea, din cauza greselii mele.

por se mai foloseste in expresii foarte diverse care se invata ca atare, pe masura ce ne intalnim cu ele.  ex por mi- din partea mea, por casualidad- din intamplare, por favor- te rog


para   pentru exemplu el regalo es para el  cadoul e pentru el. exista deci doua cuvinte in spaniola traduse cu "pentru  "

con cu exemplu conmigo- cu mine, contigo- cu tine.  deci nu con mi/con ti 
 
sin fara  exemplu sin tardar- fara a intarzia, sin ti- fara tine
sobre   pe  exemplu sobre la mesa- pe masa
entre intre exemplu  entre tu y yo- intre tine si mine
hasta pana la   exemplu hasta mañana- pana maine, hasta bucarest- pana la bucuresti
desde de la exemplu desde ayer- de ieri, desde bucarest- de la bucuresti
contra impotriva, contra exemplu en mi contra- in contra mea
hacia spre exemplu va hacia madrid- merge spre madrid
según dupa/in conformitatea cu exemplu segun tu opinion- "dupa" opinia ta, dupa tine, in opinia ta

cele-mai-folosite-cuvinte-in-spaniola-4 

1 comentario:

  1. foarte interesant blog.
    Multumesc pentru materialul prezentat. Foarte util.

    ResponderEliminar